Zwrot pieniędzy za niewykorzystane bilety jest możliwy, ale zależy to od wielu różnych czynników.
1) Typ opłaty
Większość tanich opłat nie podlega zwrotowi, zwłaszcza w przypadku tanich linii lotniczych. Jednak możemy to sprawdzić dla Ciebie, czasami automatycznie online: przejdź do Zarządzaj rezerwacją, aby uzyskać więcej szczegółów.
2) Kiedy rezygnujesz
Zwykle linie lotnicze nie zezwalają na zwrot pieniędzy, jeśli nie anulujesz lotów przed wylotem. Jeśli nie zrezygnujesz przed wylotem i nie zgłosisz się na lot, linia lotnicza uzna to za „Niestawienie się na lot”. W takich okolicznościach jest mało prawdopodobne, aby linia lotnicza zezwoliła na zwrot kosztów. Dodatkowo linia lotnicza prawdopodobnie anuluje automatycznie lot powrotny. Jeśli wiesz, że spóźnisz się na lot, skontaktuj się z linią lotniczą, jak tylko się o tym zorientujesz, aby dowiedzieć się, jakie alternatywne rozwiązania można zastosować i poprosić o zachowanie lotu powrotnego.
3) Z Twojej woli czy nie z Twojej woli
Jeśli chcesz zrezygnować, Twój zwrot zależeć będzie od warunków opłaty. Wszystkie linie lotnicze stosują warunki dotyczące opłat i mogą się one różnić w zależności od linii lotniczej i od ceny zapłaconej za dany lot. Ogólnie ujmując, im niższa cena, tym wyższe kary za rezygnację, i jak wcześniej wspomniano, często opłaty nie podlegają zwrotowi.
Jeżeli linia lotnicza anuluje lot, to linia lotnicza powinna zaoferować alternatywny lot lub pełny zwrot kosztów. Jeśli odwołanie lotu nastąpi kiedy jesteś już na lotnisku, może przysługiwać Ci prawo do rekompensaty od linii lotniczej. Powinieneś zapytać o to przy stanowisku odpraw linii lotniczej, w szczególności w Europie, gdzie rekompensaty za opóźnienie lub odwołanie lotu podlegają regulacjom UE (Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady). Linie lotnicze przesyłają obecnie odpowiedzi w terminie od 3 do 6 miesięcy pomimo tego, że Rozporządzenie UE EC261/2004 określa, aby linie lotnicze udzielały odpowiedzi w ciągu 7 dni.
Jeśli lot zostanie odwołany z powodu bankructwa linii lotniczej, procedury będą się różnić w zależności od rodzaju linii lotniczej i kraju, w którym się ona znajduje. W takich przypadkach skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej, aby doradzić Ci w sprawie kroków możliwych do podjęcia. Zazwyczaj jednak jest to długotrwały proces prawny, oznaczający często duże opóźnienie w zwrotach kosztów, a nawet ich brak. Powinieneś skontaktować się ze swoim ubezpieczycielem lub wystawcą karty płatniczej, aby sprawdzić, czy zapewniają jakąś ochronę.
Zarządzaj rezerwacją
Czy ten artykuł był pomocny?