Otrzymanie zwrotu ceny biletów może być możliwe, ale będzie zależało od wielu różnych czynników. Musisz anulować swoje loty, jeśli chcesz zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Przejdź do karty Moje podróże, aby poprosić o anulowanie swojego lotu:
Jeśli chcesz zrezygnować z podróży, zwrot pieniędzy będzie zależał od warunków taryfy. Warunki taryfy mogą różnić się w zależności od linii lotniczych, a także od ceny, jaka została zapłacona za dany lot. Większość tańszych biletów zazwyczaj nie podlega zwrotowi. Zamiast zwrotu gotówki możesz otrzymać alternatywne rozwiązania, takie jak vouchery lub możliwość zmiany rezerwacji.
Zakłócenia lotu
Jeśli linia lotnicza odwołuje Twój lot, powinna zaoferować Ci lot alternatywny lub pełny zwrot pieniędzy. Możesz potwierdzić swój wybór za pośrednictwem naszej aplikacji!
Możesz także zwrócić się z prośbą o zwrot bezpośrednio do linii lotniczej. W Unii Europejskiej, ma zastosowanie rozporządzenie 261/2004 i linia lotnicza powinna pomóc Ci bez odsyłania do biura podróży, nawet jeśli lot był zarezerwowany przez pośrednika.
Jeśli lot zostanie odwołany niedługo od daty odlotu, lub gdy będziesz na lotnisku, może Ci przysługiwać odszkodowanie od linii lotniczej, dlatego warto zapytać o to w biurze linii lotniczych. Zwłaszcza w przypadku Europy, gdzie loty są objęte unijnym odszkodowaniem za opóźnienie i odwołanie lotu (rozporządzenie UE 261/2004). Jeśli lot się nie odbędzie, masz prawo do pomocy ze strony linii lotniczej (nocleg w hotelu, posiłki i przekąski oraz komunikacja) . Skontaktuj się z linią lotniczą, aby uzyskać więcej informacji.
Jeśli lot zostanie odwołany z powodu bankructwa linii lotniczej, uzyskanie zwrotu będzie możliwe w procesie sądowym, a takie procedury różnią się w zależności od kraju, w którym linia lotnicza ma siedzibę oraz instrukcji od linii lotniczej. Zazwyczaj jest to długi proces, często wiąże się z dużymi opóźnieniami z uzyskaniem zwrotu, możliwe też, że taki zwrot nie zostanie przyznany. Należy sprawdzić u swojego ubezpieczyciela lub wystawcy karty kredytowej, czy zapewniają oni jakąś ochronę.
W takich przypadkach, gdy będziemy mieli więcej informacji na temat alternatywnych rozwiązań lub zwrotu kosztów, natychmiast prześlemy informacje na ten sam adres e-mail, który został użyty w pierwotnej rezerwacji, aby poinformować Cię o możliwych działaniach.
Pamiętaj, że nasi agenci mogą nie być w stanie pomóc Ci w sprawie zwrotu pieniędzy, jeśli wcześniej się z Tobą nie kontaktowaliśmy.