W przypadku zagubienia, opóźnienia lub uszkodzenia bagażu rejestrowanego linia lotnicza ponosi odpowiedzialność za straty.
Jeśli nadal jesteś na lotnisku, powinieneś zgłosić to linii lotniczej lub jej przedstawicielowi i wypełnić formularz reklamacji. Zazwyczaj w strefie odbioru bagażu znajduje się punkt obsługi bagażu. Jeśli już opuściłeś lotnisko, powinieneś zgłosić to linii lotniczej jak najszybciej, w okresie nieprzekraczającym 7 dni.
W przypadku opóźnionego bagażu linia lotnicza ma zwykle do 21 dni na znalezienie bagażu i zwrócenie go.
Linia lotnicza powinna pokryć niewygórowane wydatki na niezbędne przedmioty, takie jak przybory toaletowe i inne artykuły pierwszej potrzeby. Musisz zachować paragony i złożyć reklamację do linii lotniczej. Po upływie 21 dni twoja sztuka bagażu jest uważana za utraconą. Przygotuj listę brakujących przedmiotów, aby złożyć reklamację o otrzymanie rekompensaty (jeśli to możliwe z paragonami).
Czy ten artykuł był pomocny?