Dodanie Gwarancji rezygnacji z dowolnego powodu umożliwia uzyskanie zwrotu pieniędzy (z potrąceniem 20% kosztów rezerwacji) w przypadku odwołania podróży — niezależnie od przyczyny. Nie wymagamy podania powodu ani przesłania żadnych dokumentów.
Gwarancję rezygnacji z dowolnego powodu można dodać i opłacić wyłącznie podczas rezerwowania podróży. W przypadku zmodyfikowania podróży nowa podróż nie jest objęta gwarancją umowną.
Gwarancja umowna wygasa 24 godziny przed rozpoczęciem podróży, licząc od godziny i daty wylotu w złożonej rezerwacji.
W trakcie dokonywania rezerwacji Gwarancję rezygnacji z dowolnego powodu należy wykupić dla każdego uczestnika. Gwarancja rezygnacji z dowolnego powodu nie dotyczy rezerwacji obejmujących dziewięć (9) lub
więcej osób.
Gwarancja rezygnacji z dowolnego powodu obejmuje wyłącznie loty rozkładowe.
Warunki korzystania z Gwarancji rezygnacji z dowolnego powodu:
- Rezygnacji należy dokonać w terminie nie późniejszym niż 24 godziny przed planowanym rozpoczęciem podróży. Jeśli dokona się rezygnacji po tym terminie, gwarancja umowna nie przysługuje. Gwarancja umowna nie obowiązuje również w sytuacji, gdy podróż nie odbyła się ze względu na nieprawidłowości w dokumentach, które uniemożliwiły wejście do samolotu (nieprawidłowe nazwisko na bilecie, nieprawidłowa data, brak wizy, brak ważnego paszportu itp.).
- Rezygnację należy zgłosić firmie Opodo telefonicznie. Jeśli rezygnację trzeba zgłosić poza naszymi godzinami pracy i na krótko przed godziną wylotu, można to zrobić bezpośrednio u przedstawiciela linii lotniczej oraz odpowiedniego hotelu lub obiektu. Przed zgłoszeniem rezygnacji należy upewnić się, że wszystkie warunki są spełnione, aby zapewnić sobie otrzymanie zwrotu wynikającego z Gwarancji rezygnacji z dowolnego powodu.
- Maksymalna wartość rekompensaty za rezygnację na podstawie Gwarancji rezygnacji z dowolnego powodu wynosi 5000 EUR za osobę i 45 000 EUR za podróż. Gwarancja umowna nie obejmuje kwot przekraczających ten limit.
- W przypadku rezygnacji zwrotowi podlega całkowity koszt zarezerwowanej podróży z potrąceniem 20% kosztów rezerwacji. Przez koszty rezerwacji rozumie się opłaty za bilet lotniczy, nadawany bagaż i wybór miejsc dla lotu zarezerwowanego w portalu Opodo. Opłaty pobierane przez portal Opodo za Gwarancję rezygnacji z dowolnego powodui inne usługi dodatkowe, takie jak opcje usług lub inne ubezpieczenia, nie podlegają zwrotowi.
- W przypadku podróży obejmujących podróż powrotną (podróż w obie strony) z Gwarancji rezygnacji z dowolnego powodu można skorzystać wyłącznie na 24 godziny przed terminem pierwszego przelotu. W ramach Gwarancji rezygnacji z dowolnego powodu nie można odwoływać żadnych odcinków lotu.
- Zwrot zostanie przekazany na konto, którego pierwotnie użyto do kupienia biletu.
- Zwrot następuje zazwyczaj w ciągu maksymalnie 10 dni od daty rezygnacji.
- W przypadku stwierdzenia nadużyć firma Opodo zachowuje prawo do odmowy udzielenia Gwarancji rezygnacji z dowolnego powodu.