Planowanie urlopu z Opodo jest łatwe i szybkie. Potrzeba tylko paru minut, aby dokonać zakupu i uzyskać wszystkie potrzebne dokumenty podróży.
Poniżej wymieniono wszystkie kroki niezbędne do dokonania rezerwacji online:
1. Wyszukiwanie i wybór lotów oraz przekazanie informacji na temat pasażerów
Podczas wyszukiwania lotów oferujemy Ci wszystkie możliwe kombinacje lotów dla Twojego planu podróży wybrane spośród oferty około 665 linii lotniczych. Po wybraniu lotów musisz jedynie podać dane pasażerów i określić płatnika (osobę, której dane zostaną umieszczone na fakturze). Należy starannie sprawdzić, czy podane informacje są poprawne, zwłaszcza adres e-mail, daty i wybrane trasy oraz kompletne imiona i nazwiska pasażerów.
W ramach tego kroku w przypadku niektórych linii lotniczych będzie też można wybrać bagaż, który ma zostać odprawiony. Należy pamiętać, że niektóre linie lotnicze pobierają za tę usługę dodatkową opłatę, natomiast inne nie zezwalają na dodawanie bagażu online.
2. Potwierdzenie żądania rezerwacji
Po wprowadzeniu danych wszystkich pasażerów, ale jeszcze przed potwierdzeniem zakupu, będziesz mieć możliwość dodania do swojej rezerwacji różnych usług, takich jak ubezpieczenie, które zapewni Ci pomoc i/lub rekompensatę w przypadku nieoczekiwanych zdarzeń. W ramach tego kroku musisz podać informacje dotyczące płatności, czyli numer karty, właściciela karty i numer CVV.
Zalecamy, aby przed potwierdzeniem rezerwacji zweryfikować wszystkie informacje w polu Podsumowanie, aby się upewnić, że wybrano właściwe daty i trasy oraz że imiona i nazwiska pasażerów zostały napisane poprawnie. Następnie kliknij przycisk Kup, a po kilku minutach otrzymasz e-maila z potwierdzeniem (sprawdź skrzynkę odbiorczą i folder ze spamem).
3. Potwierdzenie dokonania płatności
Po potwierdzeniu Twojego żądania nasz system przejdzie do wystawienia zlecenia zapłaty. Jeśli płatność zostanie zaakceptowana przez Twój bank, pobrana zostanie kwota potwierdzona w trakcie rezerwacji i zostaną wystawione Twoje bilety elektroniczne.
4. Wystawienie e-biletów
Twoje bilety elektroniczne zostaną wystawione w ciągu 24 godzin od zweryfikowania płatności. W większości przypadków bilety są wystawiane w ciągu paru minut od potwierdzenia płatności, chyba że wybrano usługę specjalną, która może wymagać potwierdzenia przez linię lotniczą (np. specjalną pomoc dla pasażerów o ograniczonej zdolności poruszania się lub dla pasażerów podróżujących ze zwierzętami domowymi itd.).
Należy pamiętać, że nasz system wykonuje losowe kontrole bezpieczeństwa, aby zagwarantować pełne bezpieczeństwo transakcji. Z tego względu Twoja transakcja może zostać sprawdzona przed jej potwierdzeniem, co może opóźnić wystawienie biletów o kilka godzin. Jeśli Twoja transakcja nie przejdzie naszej kontroli bezpieczeństwa, skontaktujemy się z Tobą pocztą elektroniczną.
5. Ponowne potwierdzenie lotów i odprawa online
Niekiedy linie lotnicze są zmuszone do zmodyfikowania swoich lotów z uwagi na zadziałanie siły wyższej lub wystąpienie wewnętrznych problemów organizacyjnych. Z tego powodu doradzamy sprawdzenie statusu lotu na 48–72 godziny przed wylotem. W tym celu wystarczy odwiedzić witrynę internetową www.checkmytrip.com (dotyczy tylko zwykłych linii lotniczych) i podać swoje nazwisko oraz numer rezerwacji. Należy pamiętać, że jeśli podróżujesz tanią linią lotniczą, taką jak EasyJet lub Ryanair, trzeba się z nią skontaktować bezpośrednio. Po potwierdzeniu godzin lotów musisz jedynie dokonać odprawy online i wydrukować swoje karty pokładowe.
Czy ten artykuł był pomocny?