Gwarancja Opodo dotycząca elastycznych dat podróży zapewnia klientom możliwość zmiany daty wykupionego lotu. Gwarancję elastycznych dat podróży można wykupić i dodać wyłącznie podczas rezerwacji podróży. Gwarancja umowna zaczyna obowiązywać podczas rezerwacji i traci ważności 24 godziny przed rozpoczęciem podróży, licząc od daty wylotu podanej w rezerwacji. Aby móc dokonać zmiany rezerwacji, wszyscy uczestnicy podróży muszą mieć wykupioną gwarancję.
Wykonywanie dodatkowej rezerwacji
Dodanie Gwarancji elastycznych dat podróży umożliwia zmianę rezerwacji lotu, jeśli z jakiejkolwiek przyczyny planowany wylot będzie niemożliwy. Maksymalna wartość zwrotu wynosi 100% kosztów pierwszego lub drugiego biletu lotniczego (niższej z tych kwot).
Drugiej rezerwacji należy dokonać najpóźniej 24 godziny przed rozpoczęciem podróży. Jeśli dokona się drugiej rezerwacji po tym terminie, Gwarancja elastycznych dat podróży nie przysługuje.
Zakres Gwarancji elastycznych dat podróży
Gwarancja elastycznych dat podróży obejmuje:
- Koszt biletu lotniczego pobierany przez linię lotniczą, o ile pierwszy zarezerwowany lot nie był objęty Gwarancją Opodo dotyczącą elastycznych dat podróży.
- Usługi dodatkowe związane z lotem, takie jak nadawany bagaż i wybór miejsc wykupiony podczas rezerwacji pierwszego lotu.
Gwarancja elastycznych dat podróży nie obejmuje:
- Opłat rezerwacyjnych ani subskrypcyjnych pobieranych przez Opodo.
- Kosztu Gwarancji elastycznych dat podróży kupionej podczas rezerwacji pierwszego lotu.
- Wszelkich składek ubezpieczeniowych zapłaconych przez klienta.
- Jakichkolwiek kosztów innych niż rezerwacja lotu (zgodnie z definicją w niniejszym dokumencie), takich jak koszt hotelu, wynajem samochodu, wycieczki itp.
- Różnic kosztów związanych z jakimikolwiek zmianami pasażerów dodatkowego lotu w porównaniu do pierwszego lotu.
Warunki gwarancji
Gwarancja elastycznych dat podróży przysługuje, o ile spełnione są poniższe, obowiązkowe warunki:
- Gwarancja obejmuje wyłącznie pierwszą rezerwację wykonaną w portalu Opodo i nie można przenieść jej na inne rezerwacje.
- Użycie gwarancji elastycznych dat podróży będzie dotyczyć wszystkich podróżnych w ramach rezerwacji.
- Klient musi wykonać drugą rezerwację w portalu Opodo. Jeśli w portalu Opodo nie zostanie wykonana rezerwacja lotu przypadającego na inny termin, Gwarancja elastycznych dat podróży nie przysługuje.
- Rezerwację lotu przypadającego na inny termin można zakończyć do 24 godzin przed terminem pierwszego zarezerwowanego lotu. Jeśli druga rezerwacja zostanie wykonana po tym czasie, Gwarancja elastycznych dat podróży nie przysługuje.
- Dodatkowy lot musi przypadać w okresie sześćdziesięciu (60) dni przed lub po terminie pierwszego zarezerwowanego lotu.
- Miejscem docelowym drugiego zarezerwowanego lotu musi być to samo miasto co w przypadku pierwszego lotu.
Jak korzystać z Gwarancji elastycznych dat podróży
- Aby zarządzać tym wnioskiem, musisz się z nami skontaktować. Przejdziemy z Tobą przez te kroki, zgodnie z warunkami, które mają zastosowanie do Twojej pierwotnej rezerwacji.
- Zwrot następuje zazwyczaj w ciągu 10 dni od zgłoszenia.
- Nie pokryjemy żadnych kosztów, które mogą zostać zrekompensowane pasażerom przez stronę trzecią.
- W przypadku stwierdzenia nadużyć firma Opodo zachowuje prawo do odmowy udzielenia Gwarancji elastycznych dat podróży według własnego uznania.
Potrzebujesz więcej pomocy?